Vuonna 1970 eräs fiksu nuori mies.
Vuonna 1970 nuori suomalainen yrittäjä ja keksijä halusi kehittää älykkäämpiä toimintatapoja. Hän suunnitteli kaatopaikkajyrän, joka oli rakennettu kumipyörillä varustetun tavallisen traktorin pohjalta. Pian valmistettiin myös ensimmäinen varsinainen kahdella täysilevyisillä rautateloilla varustettu kaatopaikkajyrä Saksan Hannoverissa pidettyjä messuja varten. Kone myytiin ja toimitettiin saksalaiselle asiakkaalle, ja näin Tana otti ensimmäiset askeleensa kohti globaalia jätehuoltotoimintaa. Yrityksemme nimi ”Tana” on lyhenne suomen kielen sanasta ”Tanakka”. Kun yritys myytiin, sen uudet omistajat halusivat pitää toiminnan yksinkertaisena ja tuottavana. Kun painopiste siirrettiin parhaiden työkalujen kehittämiseen kaatopaikka-alan toimijoille, kaikki muuttui. Kaikki tuotelinjat kaatopaikkajyrien valmistusta lukuun ottamatta lakkautettiin. Asiakaskokemuksia ja palautetta kerättiin ja ne analysoitiin huolellisesti, jotta voitiin valmistaa entistäkin parempia kaatopaikkajyriä.
1995 Oy Tanacorp Ltd. Uudet omistajat alkoivat muuttaa yritystä yksinkertaisemmaksi ja tuottavammaksi.
Kun toiminnassa keskityttiin parhaiden työkalujen kehittämiseen kaatopaikka-asiakkaille, koko toiminta muuttui ja käyttöön otettiin jatkuvan kehittämisen malli.
2008 Älykkäät koneet luovat älykkäämpiä toimintatapoja.
Ymmärsimme, että varsinainen tavoitteemme oli auttaa asiakkaita kehittämään liiketoimintaansa. Siksi aloimme pelkkien koneiden sijaan kiinnittää huomiota asiakkaan toimintaan kokonaisuutena. Kysyimme asiaa suoraan koneenkäyttäjiltä: kuinka voisimme auttaa heitä käyttämään kestäviä koneitamme älykkäämmin? Otimme rohkeasti askeleen tuntemattomaan ja päätimme yhdistää koneemme älykkäisiin järjestelmiin. Olimme aikaamme edellä tulevaisuuden visiomme ja teollisen internetin suhteen. Nykyään voimme tarjota älykkään mutta yksinkertaisen reaaliaikaisen alustan, joka auttaa asiakkaitamme toimintansa hallitsemisessa ja tuottojen parantamisessa.
2022 Dataohjautuvan liiketoiminnan ja palvelun kehittäminen.
Meille tärkeintä on jatkuva kehitys läheisessä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Aloimme kehittää brändiämme, sillä halusimme kertoa mistä toiminnassamme todella on kysymys, ja mihin pyrimme tulevaisuudessa. Jotta saamme yrityksessämme työskentelevät henkilöt tekemään parhaansa, meidän on tuotava esiin, mikä vaikutus heidän työllään on niin asiakkaidemme elämälle kuin maailmalle laajemminkin.